We zijn op de helft!

6 augustus 2016 - Corfu, Griekenland

Kalispera iedereen!

Jeetje wat gaat het hier allemaal snel, augustus alweer. . onze "vertrek maand"

En wat is er weer veel gebeurd,  heb vorige week zondag de 2de/3 de groep uitgezwaaid, en ik moet zeggen ik vond dit afscheid best zwaar aangezien er een paar kids tussen zaten die je 2 weken lang om je nek hebt gehad.

Het oudste meisje Janna hebben we meegenomen naar de bar hier in Ipsos, don't worry.. alcoholvrije cocktails hebben ze hier ook!  Ze heeft ons de dag erna wel duizend keer bedankt voor de toffe avond!

Finn heeft me wel tig keer geknuffeld waarbij hij de laatste keer zei "ik kom je volgend jaar gewoon achterna, maakt niet uit waar je bent"

Bij die woorden van een 9 jarig jochie moest ik echt mijn tranen in bedwang houden.

Iris en Lianne besprongen Nina en mij toen het eenmaal tijd was om voor hun de paspoort controle door te gaan, het waren toch een soort van kleine zusjes geworden waar je iedere dag aan vast geplakt zat, ookal zo'n zwaar afscheid.

Gelukkig kregen we van hun vader een mooi compliment dat we het echt geweldig heben gedaan met z'n 3tjes!

Toen was het echt tijd dat iedereen door de paspoortencontrole moest gaan, ik zwaaide echt alsof mijn leven er vanaf hing  (voor degene die mij redelijk goed kennen, maak er maar een voorstelling bij aka "zwaai mongool")

Toen iedereen uit ons zicht was kwamen de tranen.. helaas hecht ik me erg aan kids die voor lange tijd met je omgaan en fanatiek mee hebben gedaan met verschillende spellen.

Tranen weggeveegd en op naar de volgende groep! Dit keer het kleinste clubje 5 ouders en 5 kids.

Ik heb Eef en Demi in het vizier terwijl hun nog wachten op de koffers,  de 2 dames wijzen naar ons en Nina en ik beginnen te zwaaien! Eef en Demi zwaaien enhousiast terug! Hoppa! Klik nummer 1 :)

Deze week verloopt heel rustig en chill aangezien het een klein clubje is,.

Gisteren een hele gezellige avond gehad met een zwembad spelletjes muziek avond! Super leuk! Alle kids deden mee, waarop er 1tje ons knuffelde en zei "ik vind jullie de allerliefste"

Wat Nina en mij een flinke boost gaf natuurlijk.

Helaas ook wat minder leuk nieuws,  eergisteren kreeg ik extreme oorpijn waarbij ik dacht dat ik weer oorontsteking zou hebben.

ik Alex gebeld van Corendon en die belde voor mij de dokter, gelukkig kon ik er gelijk terecht.

Eenmaal bij corfu medica werd ik doorgestuurd naar de KNO arts, heel spannend allemaal want ik werd in een auto gezet bij een vreemde vrouw die alleen maar achter het sturen aan het bellen was!  Lekker veilig ook..

Bij de dokter vertelde hij me dat ik vocht achter mijn trommelvlies heb wat ik heb gekregen bij een flinke verkoudheid, klopt ook wat toen ik hier kwam was ik verkouden.

Geen infectie gelukkig en ook geen oorontsteking, happy me! Eenmaal thuis moest ik aan een antibiotica kuur beginnen  (wat ik niet heb gedaan aangezien het een soort prednison is) dus belde ik de volgende dag de huisarts die tegen me zei dat ik gewon neusspray moet gebruiken voor een week en dat het dan minder moet zijn!

Al met al ben ik heel blij dat het geen oor ontsteking is!

Alle moeders en kids waren ook ongerust en wisten niet hoe snel ze moesten vragen hoe het nou met me ging.

De kids snapten het ook dat ik even niet met mijn hoofd onder water ga "want anders krijgt juf Maxime weer pijn"

Het is hier nogsteeds bloedheet maar het zakt aankomende week ietsjes terug naar fatsoenlijke Griekse temperaturen tussen de 29 en 33 graden.. jippie. .

Nog 3 groepen te gaan!  Lets do this!

Tot de volgende blog allemaal!

X Maxime

1. Anita:
    6 augustus 2016
    SUPER Maxime leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt
    lieve groet Anita
  2. Mama:
    7 augustus 2016
    Wat een leuke foto's (weer)! En ja zo zie je maar gaat echt snel! En dat oor....ja helaas dat zijn de minder leuke dingen en een leer voor de volgende keer meis! Aanstaande week (weer) nieuwe kids...!
    xxxmama
  3. Ferdie:
    7 augustus 2016
    IK BEN TROTS OP JOUU!!

Super leuk om alles te lezen alsof je het verteld lieverd! Vol enthousiasme!:D
    En ja dat zwaaien.. Ik zeg niets.. Haha!

Time flies, en voor je het weet staan er op schiphol een paar "zwaai mongolen" op jullie te wachten!

Xxx ik hou van je lief! Je doet het super!