Hola! Een hoop gezeik & Mi primero jornada de trabajo

6 mei 2014 - Minorca, Spanje

Hola querido personas!

Poe.. in twee dagen tijd toch heel wat meegemaakt.

Eigenlijk was gisteren mijn eerste werkdag, maar helaas dat was het dus niet.

We werden om half 10 naar Mahon gebracht (met een spaanse gids die geen engels kon) om dingen te regelen voor stage.

Eenmaal bij het ''Spaanse securidad'' aangekomen was het inplaats een NIF nummer een NIE nummer aanvragen.

Daar stonden we dan, 3 meiden die maar een beetje spaans kunnen en die ongelofelijk kwaad zijn op het Spaans Consulaat in Amsterdam en boos op school.

Gisteren was echt iedereen stom, Menorca was stom, het geregel was stom, alles was gewoon stom!

Eenmaal klaar bij het Spaanse ''gemeentehuis'' gingen we door naar de politie om jezelf aan te geven, zodat we ''legaal'' kunnen verblijven in Menorca.

Daarna door naar Sonia, een ontzettend aardige vrouw die in het hotel alle administratie bijhoud voor het personeel!

Die zei dat we morgen (dus vandaag) nog een keer terug moesten om de papieren van de politie in te leveren.

Omdat het al half 3 was waren we dus nog een dagje vrij.

Allemaal leuk en aardig, maar ik wilde zolangzamerhand wel iets gaan doen!

Vandaag dus terug naar de politie, eenmaal bij de politie zei de vrouw achter de balie dat we vrijdag terug moeten komen om het een en ander op te halen (volgens mij papieren)

En het NIE nummer word gefaxt en vergoed door het hotel (WINNING!! :D)

Vandaag was dus onze eerste werkdag, of nouja.. werkdag? Meeloopdag en waarschijnlijk zal dit ook wel een meeloop-maand zijn.

Eerst kregen we onze werkkleding, een ''prachtige'' Polo met een blauw basketbal-broekje, van alles 3 keer!

Het is ontzettend rustig in het hotel dus ik heb heel veel pauze tussendoor.

Eigenlijk zou ik vanavond ook nog samen met Lon van 21.00 - 24.00 werken maar omdat het zo ontzettend rustig is hebben we vrij.

Dus vanavond is kijken naar een show door een professioneel team dat heet ''Gaga vs. Michael Jackson''

Vandaag hebben we met 2 activiteiten meegelopen, helaas was er voor J'eu d Boule geen animo en kapte Carla het spel na 10 min. maar af.

Ze vertelde ons dat Spaans spreken echt een ''must'' is omdat het hier in Juni echt vol zit met de spanjaarden, en in Juli - Augustus over de duizend mensen in het hotel zitten en we dan ook flink aan de bak moeten!

Nou, kom maar op! Spaans spreken word denk ik steeds makkelijker! de gasten zijn ontzettend vriendelijk, en de kinderen die hier verblijven zijn ontzettend lief en enthousiast!

En natuurlijk niet te vergeten het personeel, het personeel is echt zo aardig en lief!

Het animatieteam eet tussen de gasten om zo maar te zeggen te ''socializen''

Dus hier in het hotel hebben we weinig te klagen!

Mijn stagebegeleider is helemaal niet moeilijk, als ik zou zeggen dat mijn familie zou komen zou hij er niet heel moeilijk over doen om mij een paar dagen vrij te gunnen.

Maar goed, dat duurt nog wel even haha!

Nou lieve lezers, dit waren mijn eerste twee dagen!

Ben benieuwd naar de rest van de dagen... weken...maanden ;)

En hopelijk verlopen die beter dan dag 1!

Muchos Bessos!

x Maxime

1. Ferdie:
    Schatjee!

Op de paar dingen na klinkt t allemaal best positief
  2. Maaike:
    Hey meissie!

Wat een vervelend begin, maar nu gaat het vast beter! Ik ben bezig Sebas over te halen jouw kant op te komen, dus wie weet ;). Je kleding ziet er goed uit en met dat Spaans komt het vast goed! Heel erg veel plezier!

Xx ook van Sebas
  3. Mama:
    6 mei 2014
    Wat zie je er gaaf uit!!! Gelukkig geen rokje he meis?! En over dat Spaans spreken nou vlgs mij heb je straks meer moeite om over te schakelen op Nederlands LOL! En al die troubles in het begin ach ja zie het maar als een "irritatie-factortje"!