Warm

10 juni 2014 - Minorca, Spanje

Pfff.. het word met de dag warmer en warmer.

Gisteren een dagje vrij geweest, waar ik heerlijk heb kunnen genieten in de zon en in de zee!

Samen met Zsofia ben ik eerst naar Ciutadella geweest om te ontbijten en wat winkeltjes te kijken!

Het werd steeds warmer dus, IJSTIJD!!

Volgens Zsofia zat er een tentje waar ik ijs MOEST eten, dus wij hup naar de Ijstent!

Na 3 bolletjes ijs zijn we opzoek gegaan naar de bus die ons naar Cala'n Bosch bracht.

Wij in de bus gestapt en na 20 minuten in de bus kwamen we aan, ofcourse een toeristisch strand maar wel echt een prachtige zee!

Na 3 uur bakken en kletsen pakte we de bus terug naar Ciutadella en van Ciutadella naar Cala'n Forcat.

Eenmaal aangekomen bij het appartement ging ik douchen omdat er overal zand zat, zelfs op plekken waarvan ik niet graag zand wil hebben... dus...

Nou een douche en eten was het Skypen met mama en Ferdie!

En om 12 uur a half 1 ging het licht uit.

Vandaag gewerkt,het zweet stond op mijn voorhoofd en heb echt ontzettend gelachen om gasten tijdens de cocktailgame, bij de 2de ronde moesten ze een zakje gooien richting een houten box om punten krijgen, dus Maxime doet is gek en laat ze in een olifantenhouding staan, Ik heb zo hard gelachen! En de gasten gelukkig ook! Maar helaas werd het er niet beter op na een opmerking van een Spanjaard.

Ik verstond iets niet, dus Zsofia vertaalde het voor mij.

DAARNA verstond ik het wel wat de spaanse vrouw zei tegen Zsofia

''Zij spreekt niet zo goed Spaans?'' Zsofia ''Een beetje, de basis! Maar ze leert!''

''Ow, maar we zijn toch in Spanje? Dus dan hoort ze toch Spaans te praten''

Dus Zsofia keek me aan met een gezicht van ''Je doet je best ;)''

Toen dacht ik echt van, Fock it.. Spanjaarden vertikken het ook om zich aan te passen in andere landen.. en ik probeer het tenminste! Wat klopt er niet in het plaatje?

Dus mijn dag ging daarna best lekker na die opmerking.. niet..

Ach morgen weer een nieuwe dag, en daarna nog 4 dagen en dan lekker een dagje vrij!

Dikke kus en tot de volgende blog!

1. Mike:
    10 juni 2014
    *no comment*

lekker je ding doen maxi! die vrouw is daar niet je hele stage;) en zoals Zsofia al zegt.. je leert!!
  2. Mama:
    10 juni 2014
    LOL!!! Niets van aantrekken, tis zoals je al schreef, de meeste buitenlanders doen geen enkele poging om een andere taal te spreken wanneer ze buiten hun eigen land op vakantie/bezoek zijn! En trouwens je bent op stage, oftewel aan het leren dus! En ach deze mevrouw zal niet de laatste zijn met opmerkingen/commentaar hoor!! Lekker langs je af laten glijden. Denk maar zo, er zijn meer leukere dingen dan vervelende!!
  3. Ferdie:
    11 juni 2014
    Liefje!

Ik vind het hier in Nederland al warm en benauwd, laat staan hoe het in Spanje is:p
    Voordeel is wel, je verkleurd goed!
    Ga ik komende week ook doen als ik met je mama naar je toe kom!
    Ik heb er zin in!:D

Die Spanjaarden zijn net als Fransozen, passen zich ook op geen enkele manier aan..
    En jij doet je bent tenminste!
    Ben trots op jou!<3

Fijn dat je je iig nog goed vermaakt daar in España!
    Vind het altijd leuk om je blogs te lezen en hoe je het daar hebt, en je te spreken en te zien via skype!
    En komende week ben ik bij je!<3

Xxxxx iloveyou! Tot volgende week!
    Nog 8 nachtjes!(a)
  4. Papa:
    12 juni 2014
    Op domme opmerkingen moet je niet reageren, verbeter de wereld maar begin met jezelf, zou een goed spreekwoord zijn voor deze spanjaard, dus de rest is gek behalve ik moet je maar denken. Kop op en blijven lachen en weer tot horens, je papa.
  5. Papa:
    21 juni 2014
    Kun je je 'n beetje vermaken met die 2 "pottenkijkers" daar in Menorca. Ik denk van wel. Let op dat Ferdie niet te bruin wordt anders zien hem straks aan voor 'n afrikaan. Je moeder ben ik ook voorbij gelopen, ze was zo bruin als 'n kokosnoot toen ik in spanje aankwam.
    Groetjes, papa xxx.